Tom a Hawk |
Wysłany: Czw 10:25, 03 Maj 2007 Temat postu: NAGRAJ DEMKO!!! |
|
JAK NAGRAĆ DEMKO!!!
otwierasz konsole
tylda (~)
jesli nie masz konsoli to bierzesz opcje - sterowanie - zaawansowane i zaznaczasz
wpisujesz w konsoli
Kod:
record nazwadema
np. record cziter
demko zastopuje sie przy zmianie mapy albo opuszczeniu serwera ale jesli chcesz to zrobic wczesniej to wpisujesz w konsoli
Kod:
stop
gdy chcesz odtworzyc demo wpisujesz w tej samej konsoli
Kod:
playdemo nazwadema
jesli chcesz przewijac, stopowac demko itp. to klikasz w czasie ogladania
SHIFT + F2 - pokaze Ci sie specjalny panel
nazwa dema nie moze zawierac polskich liter
JAK PRZEROBIĆ DEMKO NA MPG LUB AVI
Załączniki:
Ten tutorial off-line: http://force-crusaders.org/ftp/documents/jk-movie-howto/jk-movie-howto.zip
Fast Movie Processor 1.44, Copyright 1997-1999 Robert Tibljas and Zeljko Nikolic: http://force-crusaders.org/ftp/documents/jk-movie-howto/files/FastMoviePro.zip 676kb
Tutorial:
Jedynymi programami, których potrzebujemy są Fast Movie Maker i Jedi Academy (JA) lub Jedi Outcast (JO). Najpierw uruchamiamy grę i przerabiamy demo na sekwencję plików JPG. Zostanie to wykonane automatycznie, po wstukaniu komendy:
cl_avidemo 1
i po uruchomieniu dema. Tryb zapisu pojedynczych klatek sekwencji filmowej na dysk wyłączamy, ustawiając z powrotem wartość zmiennej cl_avidemo na 0:
cl_avidemo 0
Dla poprawienia efektu filmowego, wskazane jest wyłączyć dodatkowe elementy, które zwykle są pokazane na ekranie, to znaczy wskaźniki życia, Mocy itp. Robi się to za jednym zamachem za pomocą zmiennej cg_draw2d, której wyzerowanie powoduje ukrycie wszystkich dodatkowych elementów:
cg_draw2d 0
Dodatkowo, gdy ktoś chce może włączyć/wyłączyć osobno:
cg_drawCrosshair - celownik w środku ekranu
cg_drawEnemyinfo - okienko przeciwnika i lidera w prawym górnym rogu
cg_drawStatus - wskaźniki amunicji, Mocy, zdrowia itp. na dole ekranu
Przerobiwszy demo z gry na mnóstwo plików JPG, uruchamiamy program Fast Movie Processor pokazany poniżej i podajemy pierwszy plik JPG. Pozostałe pliki zostaną dodane automatycznie.
Pliki JPG dodajemy wciskając "plusik" w okienku "Input Files". Wystarczy zaznaczyć tylko pierwszy z nich.
Gdy już dodamy pliki, okno programu wygląda w taki sposób:
Naciskamy wtedy ikonkę Output (to ta z dyskietką) i podajemy nazwę pliku wyjściowego (pokazana jest nazwa sugerowana przez program, należy ją zmienić):
[img]http://force-crusaders.org/ftp/documents/jk-movie-howto/images/jk-mov5.jpg.[/img]
Gdy już podamy nazwę pliku wynikowego, pojawi się okienko "AVI Output Settings", w którym określamy parametry filmu. Zalecana jest kompresja, ponieważ nieskompresowane filmy zabierają bardzo dużo miejsca.
Gdy ustawimy już parametry filmu, przychodzi pora na określenie, jaka część ze zgromadzonych klatek filmowych nas interesuje. Domyślnie jest kodowany cały filmik. Gdy chcemy przygotować tylko fragment, przesuwamy odpowiednio suwak filmu (ten pod podglądem) i oznaczając początek i koniec filmu przyciskami "Start selection" i "End selection" (to te podobne do strzałek):
Potem pozostaje już tylko wcisnąć guzik "Start" (ten z błyskawicą):
[img]http://force-crusaders.org/ftp/documents/jk-movie-howto/images/jk-mov8.jpg.[/img]
Chcąc połączyć kilka filmików w jeden, do okienka "Input Files" (czyli tam, gdzie podawaliśmy poszczególne klatki) dodajemy wszystkie filmiki, dalej postępując tak jak przy jednym z nich.
opis zaporzyczony z http://force-crusaders.org i jego autorem jest Mtuz ''FC. |
|